Saturday, February 17, 2007

Punir des filles!

Gegroet!

In mijn streven om mijn blog wat meer up to date te houden, een nieuw verslagje. Mijn Belgische collega en ik hebben één gemeenschappelijke vriendin, en die is ons vorig weekend komen bezoeken, samen met een andere vriendin die ik ook nog ken uit de tijd dat ik mijn tijd zat te verdoen in de aula's van de KUL. Karen en Catherine, want zo heten de mokkels, kwamen op donderdag aan, waarop Daan en ik ze dan maar vergast hebben op een Italiaans restaurant dat naar Tsjechische normen erg goed is. Na de werkdag op vrijdag hebben we dan in mijn appartement gekookt. Bij deze gelegenheid konden de meisjes ook kennis maken met mijn flatmate Schnitzel, die naar goede gewoonte een verpletterende indruk maakte.

Op zaterdag ging het vervolgens naar Olomouc, een studentenstad op een 80 km van Brno. Nogal doods tijdens het weekend, zo bleek, maar wel een heel mooi pleintje. Weer iets dat ik van de to do lijst kan schrappen dus. 's Avonds inviteerde Poolse Monica ons eerst op een heerlijk etentje, en vervolgens werd er een soort kroegentoch georganiseerd. Hierbij konden we ook enkele Indiërs verwelkomen. Zij zijn sinds kort van Bangalore naar Brno gealloceerd en er was ons gevraagd hen wat te integreren. Eén van hen drinkt sowieso geen alcohol, de andere met mate, en geen van beide was al ooit in een club geweest. Daar is die avond keurig verandering in gebracht, met shotjes voor iedereen en in grote mate.

Op zondag was het tijd voor wat cultuur, met een bezoek aan "Villa Tugendhat", een Bauhaus-architectuur die Unesco werelderfgoed is. Best interessant om te zien, al zijn er misschien beter momenten om zoiets te doen dan een zondagmorgen om 11u met een kater. Zondavond was er een klein pokertornooi, waarin ik naar goede gewoonte weer eens slaag kreeg van enkele beginners. Uiteindelijk won Catherine het pleit, voor Cristina uit Roemenië en Daniela uit Slovakije, in het dagelijks leven ook wel mijn aanhangsel genoemd.

Maangavond nog een etentje met de Belgische delegatie, aangevuld door het drinken van een fles "Saurer Apfel" op een muurtje dichtbij de kathedraal. Een mooie locatie voor een mooie drank. Na een beschieden discotheekbezoek, het was nu eenmaal maandag, werd er afscheid genomen.

Op professioneel gebied weinig nieuws te melden, hetzij dat ik binnekort wsl nog is een week naar Amsterdam kom. Ik ben ook een weekje "deputy of the teamleader" geweest, omdat de echte ziek was. Interessante ervaring, op mijn leeftijd wilt ge nu eenmaal spelen, om het in voetbal uit te drukken. Nu kan ik weer voor een paar maandjes de kast in:;

Hou jullie goed daar!

2 comments:

Dimpie said...

Dag Frederik,
maandag vertrek ik ook naar Tsjechië. Ik ga voor 4 daagjes naar Praag met de Fortis International Business Course.

Hou je haaks in Brno.
Greetz,
Dimitri P.

Anonymous said...

Leuk om weer eens wat van je te horen!
De blogs zijn altijd leuke lectuur, dus probeer ze vol te houden :)
greets
neef Anton