Monday, February 05, 2007

She's our spiritual leader

Ahoi,

Zoals verontwaardigde lezers al terecht aangaven, heb ik dit medium weer is veel te lang verwaarloosd. De redenen zijn steeds dezelfden: gebrek aan tijd en motivatie, soms ook inspiratie, of het mezelf wijsmaken dat ik toch al heel de dag achter een pc zit en dus niet per sé nog is na de werkuren dien te internetten. Maar bon, een kleine update van mijn tijdsbestedingen sinds mijn come-back hier half januari.

Eén weekend kon ik mijn neef Michael vergasten hier in Brno, en raceliefhebbers die we zijn, trokken we naar de nabijgelegen "Masarykring" voor een rondje op het circuit. Er wordt hier jaarlijks Moto GP verreden, maar daar was op dit moment weinig van te merken: eerst een boswandeling van 4 km, vevolgens over de omheining klimmen en als we een uurtje later het circuit verlaten op een andere plaats dan waar we zijn binnengekomen, vaststellen dat de eerstvolgende bus pas over drie uur passeert. Dan maar een stevige wandeling naar het dichtsbijzijnde dorp, dat bij nader inzien toch net niet nabijgelegen genoeg was om het zonder lift te klaren. Dezelfde avond was er een wild feestje bij mijn Belgische collega Daan, die samenhokt met de Kameroener Achilles, bekend van eerdere berichten. Daarnaast resideert er in datzelfde appartement het vrouwelijke trio Andrea-Christina-Monica, respectievelijk uit Roemenië, Servië en Polen. Mooi toch, al die Oost-Europese meisjes! Het feestje liep trouwens een beetje uit de hand, de nieuwsgierigen moeten maar eens de foto's op de website van Daan bekijken, zie ook in de links. Van mijn neef zijn moves zijn helaas geen beelden gemaakt, van die van mij des te meer.

Eén weekend verder trok ik met Daniela naar Praag, om aldaar in de sneeuw rond te huppelen en van een iets meer geglobaliseerd deel van Tsjechië te proeven. Andermaal een heel toffe ervaring, met hele mooie uitzichten, maar mijn voorlopige topper in Centraal-Europa blijft toch Wenen. Dit heeft vooral met de gastronomie te maken, want hoe langer ik hier ben, hoe meer de Tsjechische keuken van zijn pluimen laat:;

En afgelopen weekend was er op vrijdag een Sangriaparty, alwaar enkele Zuiderlingen een plastic zwembadje vol met Sangria geladen hebben, zeer geestig allemaal. Heel het bedrijf was andermaal uitgenodigd, en er was dan ook veel bekend volk. Ik heb wel niet doorgetrokken deze keer, daar ik nog iets van m'n weekend wou hebben. Voorts had het niet zoveel om het lijf, maar daar had ik ook wel eens behoefte aan. Op zondag ook nog iets gedronken met mijn zelfde neef Michael, die wel meer in Brno vertoeft de laatste tijd.

Op het werk loopt het ook los, er is nog een nieuwe directe collega bijgekomen, Olga, een Tsjechische dame die 6 jaar in Nederland heeft gewoond, en die haast beter Nederlands spreekt dan ikzelf. Nu nog mijn volledige naam foutloos trachten uit te spreken:;

Een laatste ding dat ik kwijt wil is dat ik me prepareer voor de halve Marathon van Praag, einde maart. Leg gerust een paar supportersbussen in zou ik zo zeggen! En bij deze de belofte om toch iets vaker te bloggen!

Cau

No comments: