Wednesday, April 18, 2007

"Laat die Indiërs maar is met hun eigen rommel werken"

Bien alors, hier gaan we weer.

Afgelopen weekend trok ik samen met mij Slovaakse deerne richting haar thuishaven, gelegen ergens tussen Nitra en Banska Bystrica in Midden-Slovakije. Haar ouders wonen er in een appartement, en een drietal kilometer verder hebben ze een weekendhuis (elke zichzelf respecterende Tsjechoslovaak heeft ergens een cottage die hij al doe-het-zelvend heeft gebouwd in meer linkse tijden). De natuur aldaar is erg mooi, de Ardennen maar dan iets hoger gelegen, met een redelijk gevarieerde vegetatie.

Het was zeer aangenaam, ook het feit dat het weekendhuis geen vverwarming heeft en er dus per kachel moest worden verwarmd, kon me erg bekoren. Gelijk in de goeien ouwen tijd, zouden enkele oudere familieleden van me zeggen.

Een ander voordeel was, naast de geimproviseerde BBQ's, dat ik me op zondag kon inviteren bij Daniela's ouders om een paar kilometer van Parijs-Roubaix te zien (de laatste 100 om precies te zijn).

Voorts gaat het hier zijn gewone gangetje, het Nederlands team draait op volle touren, en ik ben terug wat aan het lopen, om ergens midden mei een lokaal wedstrijdje te lopen.

Gegroet,

Frantisek

1 comment:

Unknown said...

Hmm hebben jullie blijkbaar geen last van global warming. Hier gaat het anders erg zomers aan toe!