Saturday, April 28, 2007

We need to have an evidence as a requirement of the client side

Goeiemiddag,

Nog steeds op zoek naar mezelf dacht ik dat een update van mijn weblog wel is interessant kon zijn. Weer twee weekjes verder, volgende week ben ik hier een half jaar, toch niet slecht vind ik zelf. Hoe lang ik hier nog ga blijven hangt uiteraard van diverse factoren af, in de eerste plaats mijn werk, dat mijn een gemengd positief gevoel bezorgd na zes maanden.

Positief zijn de collega's, de klant waarvoor ik werk, en de groeimogelijkheden die ik aantref. Ik was al back up teamleader, maar nu de echte teamleader zwanger is heeft die functie een vrij permanente betekenis gekregen. Mooi voor mij dus, al blijven de mogelijkheden om echt zelf een beleid uit te stippelen voorlopig beperkt. Maar goed, ik denk dat ik in een Westers bedrijf/multinational toch wel een paar jaar zou nodig hebben om hetzelfde te verwezenlijken als wat ik hier op zes maanden heb kunnen doen, dus dat is toch wel mooi meegenomen.

Negatief dan weer zijn de arbeidsvoorwaarden, en dan spreek ik niet alleen over het loon, maar ook over de open office space, en de bij wijlen behoorlijk incompetente beslissingen die het management hier neemt, zoals het verbieden van koffie op de vloer. Dit verbod werd overigens met gematigd succes aangevochten bij een aantal hogere regionen, zowel bij de klant als bij Infosys. Toch erg als ne mens daar al zijn tijd moet gaan insteken.

Voorts gaat het hier erg goed, eerder op de week werd het nieuwe Infosys-gebouw ingehudligd, en voor de gelegenheid kwam ook de stichter van dit bedrijf naar Brno, en als bij toeval werd ik uitgenodigd om samen met een tiental anderen met hem te dineren. Nog toevalliger kwam ik naast hem aan tafel terecht, hetgeen in India een geweldige prestatie schijnt te zijn die mij een gegarandeerde bruidschat van ettelijk vee en land zou opleveren. In West-Europa blijft de imapct van deze gebeurtenis voorlopig beperkt tot zelfs onbestaande.

Voort weinig te melden, in juli kom ik voor een vijftal dagen naar België met Daniela, en ik ga in juni ook nog een weekend naar Boedapest met mijn ouders. Tot binnekort!!!

4 comments:

Anonymous said...

Puree die foto was wel ff verschieten. doet mij denken aan Chris van den durpel: wa wast weer: jong enerverend en cool of zo? :)

Anonymous said...

Die fred wordt stilletjes aan een onmisbare factor in het bedrijf..
chic chic
Als je terug in het land bent, geef een seintje. Dan vinden we wel een gaatje tussen 2 examens door om af te spreken.
gegroet
Koen

Anonymous said...

Jo Frantisek!

Altijd leuk uw fratsen te lezen.
Het gaat u precies goed voor de wind daar: wa wilt ge ook met een Slovaakse deerne aan uw zijde... Maar voorlopig dringt er zich nog geen dilemmaa op blijkbaar dus genieten maar. De ronde was echte balen! Voorjaar was uiteindelijke toch niet zo sterk als verwacht voor de Belgen, maar we hebben uiteraard Francesco Del Pantalone nog! Ben ook geselecteerd bij Aiesec...nu wachten op toegang InsightXp

Greetz!!
F.S. uit het immer mooie Herent

r said...

Borges, let maar op met die foto! Ik ben ook net bij de Wereldbank ontslagen door mijn gezwets op het net (en de verkeerde naaktfoto's). Goed dat je aanpapt met de bazen, het moet niet altijd een half leeg glas bier zijn, zeg ik altijd.
Enfin, zorg goed voor iedereen (de man staat ten dienste van de vrouw) en laat regelmatig je dna veranderen.