Sunday, August 12, 2007

Dooeeg

Gezien het altijd aangenamer is beloftes na te komen, een nieuwe update.
Sinds vorige post is er niet al te veel spectaculairs gebeurd, maar bon, als er geen nieuws is maak ik het zelf wel!

Op dinsdag was er een clientenvisite van Martine, een 53-jarige francaise die nooit iets anders heeft geleerd dan haar moedertaal. Mijn taak was om haar bezoek in goede banen te leiden, en waar nodig te vertalen en rond te leiden. Het leuke was dat ik rustig met haar kon zitten roddelen zonder dat iemand er een jota van meekreeg, het minpuntje was dat een hele dag iemand schaduwen toch wel pokkevermoeiend is. Op het etentje 's avonds, met nog enkele andere klanten, kreeg ik nog een tweedaagse businesstrip naar Parijs los, nu komende week. Dit houdt concreet in dat ik volgend weekend thuis ben.

Op donderdag was er een belangrijke wedstrijd, met name tussen Infosys en Lufthansa. We waren slechts met vijd, twee Belgen, een Kameroener, een Fransman en een Duitser (Schnitzel, ook wel Heisse Bomber genoemd). Zo u merkt was onze ploeg Belgischer dan de meeste Belgische eersteklassers. De tegenstand was louter Tsjechisch, maar had twee jonge talenten ingehuurd die helemaal niks met Lufthansa te maken hadden, wegens veel te jong. Uiteindelijk verloren we met 5-3of zoiets, wat voornamelijk te maken had met een gebrek aan scherpte voor doel. Onze zwarte parel Achille staat duidelijk een paar kilo te zwaar en dat wreekte zich in de 16. Ikzelf en mijn Belgische collega probeerden het als box-to-box speler, maar al bij al was er weinig beschikbaarheid.

Op vrijdag ben ik een stapje in de wereld gaan zetten, er zijn nl ook weer enkele nieuwe trainees, die uit exotische landen als Hongarije, Canada, Singapore en Turkiujke komen. Mooi zo! Volgende nationaliteiten heb ik nog niet ontmoet in mijn leven trouwens: Ests, Lets, Maltees, Cypriotisch en Sloveens, voorts heb ik de hele EU-27 in mijn gsm staan, bij wijze van spreken dan.

Vandaag een daguitstapje gemaakt met Daniela naar Bratislava, stad aan de Donau. Het was leuk, een kasteelbezoek en wat gekuier in het historisch centrum waren voldoende om mijn aders toch behoorlijk tamme zondag leven in te blazen.

4 comments:

Anonymous said...

Herr Borgers!

We hadden het die 19de november allicht nooit meer gedacht, maar Rapid Wien speelt deze donderdag tegen Dinamo Tbilisi in de Uefabeker.

De mannen van Rapid Wien - waarvan ik hoopte dat ze me eindelijk eens met rust zouden laten - vragen zich af of ze logies kunnen krijgen, moesten ze tegen een Belgische of Tsjechische ploeg geloot worden in eventuele verdere rondes. Ik heb hun uw adres nog niet gegeven; mocht ge uw kot willen openstellen, geef een gil!

Anonymous said...

onze wereldreiziger blijft verbazen... tot in het weekend wss
grtz
Koen

Fred said...

Naschrift van de redactie: Om een bekend politicus te citeren, "laat ons het probleem pas oplossen wanneer het zich stelt" In uw gval is het duidelijk dat "Belgische ploeg" en "verdere rondes" nogal moeilijk samengaan. Ikzelf van mijn kant heb geluk dat Brno geen Europees speelt, en dat Praag en Liberec toch wel een uurtje of drie hier vandaan zijn!

Jaro Alva said...

Spijtig dat ik je heb gemist afgelopen vrijdag, Fred!

Snoeihard blijven updaten, kiddo! Ik lees je blog met veel plezier, en een niet aflatend ontzag voor je vele belevenissen. :)

flor