Wednesday, August 29, 2007

Tailgating

Ahoi,

De afgelopen tijd ben ik weer snel even langs het thuisfront gepasseerd, wat mij toeliet op gepaste wijze afscheid te nemen van mijn ex-schoolmakker Koen, die naar Ierland op Erasmus vertrok, evenals boeiende gesprekken over carriere te hebben met enkele ander ex-schoolmakkers. En aangezien ik nog steeds weinig verdien, is dat geen slechte zaak om mijn neus af en toe op de feiten gedrukt te zien.

Afgelopen weekend was ik bij Daniela in Mala Lehota, het hart van Slovakije en bijgevolg Europa, want het geografisch middelpunt van Europa ligt in Slovakije. Op zaterdag stond er een lange trektocht op het programma, met zwemmen in een meer en pizza bij de lokale Noord-Afrikaanse migrant, tot daar doorgedrongen. Op zondag dan een huisgemaakte Gulasj, ook wel eens lekker en duidelijk beter wanneer zelf gemaakt dan wanneer het in één of ander goedkoop Tsjechisch restaurant gegeten wordt.

Komende zaterdag zet ik nog eens aan in een lokale loopwedstrijd, met lage verwachtingen weliswaar. Gisteren speelde ik met Infosys tegen Lufthansa, en we verloren weer eens, maar het ging al een pak beter. Ik werkte hard en er beginnen automatismen in onze ploeg te sluipen, al blijft Achilles problemen kennen bij de afwerking. Voort blijven werken dus!

Ook dit weekeinde zal ik mezelf verhuizen. Doordat Schnitzel lange tijd de indruk gaf Brno en Infosys te verlaten, nam ik het zekere voor het onzekere en reserveerde ik een kamer ten huize Salvatore, een mooi groot appartement in een oud herenhuis. We zullen er met vijf zijn en ieder heeft een eigen kamer, al zal mijn kamer wel geen deur hebben. Voorts verandert er niet zoveel, ik blijf even onbereikbaar als ik dat nu al ben.

Moravische groet,

Fred

2 comments:

Anonymous said...

Zo zie je maar. Ieder zijn leven neemt altijd en overal wel eens een leuke bocht..
geniet ervan
grtz
Koen

Jaro Alva said...

Het doet echt fysiek pijn om te wachten op je volgende update!
*nnnggh!*

Flor

PS wat het sjotten betreft: individuele prestaties zijn belangrijker dan teamprestaties. ;) Zolang jij maar schittert, Fred!